Veelgestelde vragen
amiibo worden uitgebracht in verschillende vormen
Sommige amiibo worden uitgebracht als figuurtjes, sommige als kaarten, terwijl andere zijn gemaakt van gebreid materiaal, maar ze werken en doen in alle vormen hetzelfde! Als je een compatibele amiibo hebt, kun je hem scannen tijdens het spelen van compatibele software om je spelervaring op verschillende manieren een extra boost te geven!
Wat heb ik nodig om amiibo te kunnen gebruiken?
Als je in het bezit bent van een amiibo, heb je verder alleen software nodig die amiibo ondersteunt. Als je amiibo op de Nintendo Switch, Wii U, New Nintendo 3DS, New Nintendo 3DS XL en New Nintendo 2DS XL gebruikt, dan heb je geen extra randapparatuur nodig.
Als je amiibo op je Nintendo 3DS, Nintendo 3DS XL of Nintendo 2DS wilt gebruiken, heb je de NFC-lezer/-schrijver nodig, die op 2 oktober 2015 wordt uitgebracht.
Hoe kan ik erachter komen in welke games ik amiibo kan gebruiken?
Alle games waarin je een bepaalde amiibo kunt gebruiken, kun je zien op de amiibo-pagina, die je via de pagina Figurenoverzicht kunt openen. Daar vind je ook informatie over wat de amiibo in elke game kan doen.
Ja, je kunt games die amiibo ondersteunen, ook spelen als je geen amiibo hebt. Voor de speciale mogelijkheden die amiibo in deze games bieden, heb je echter wel een amiibo nodig.
Voor bepaalde games, zoals amiibo Touch & Play: Nintendo Classics Highlights, heb je amiibo nodig. Ga naar de websites van de verschillende games om te zien hoe amiibo worden gebruikt.
7. Als ik gegevens uit een bepaald spel opsla op een amiibo, betekent dat dan dat ik die amiibo niet in andere games kan gebruiken?