15 oktober 2013 – November wordt een spannende maand voor Nintendo-fans met de aankondiging van twee speciale Nintendo 3DS XL-systemen, één in de stijl van de Zelda-serie, de ander in de stijl van Mario’s broer Luigi. Het systeem met Zelda-thema is uitermate geschikt om Links nieuwe avontuur The Legend of Zelda: A Link Between Worlds op te beleven, terwijl de ander het perfecte systeem is om het huidige Jaar van Luigi in stijl mee af te sluiten. Beide systemen worden in november uitgebracht.
Luigi bijt op 1 november het spits af met de lancering van de LUIGI SPECIAL EDITION Nintendo 3DS XL. De basis van dit systeem is wit, met daarop prints van het silhouet van Luigi in twee tinten groen. Luigi heeft het druk gehad in 2013; om te vieren dat hij dertig jaar geleden debuteerde in Mario Bros., speelde hij de hoofdrol in Nintendo 3DS-titels als Luigi’s Mansion 2 en Mario & Luigi: Dream Team Bros., waarin je de kracht van Droom-Luigi moet gebruiken in de strijd tegen Bowser en de spookachtige vleermuiskoning Antasma. Daarnaast speelde hij de hoofdrol in New Super Luigi U voor Wii U, een platformavontuur met 82 levels die speciaal voor Luigi zijn gemaakt.
The Legend of Zelda: A Link Between Worlds is gebaseerd op de Super NES-klassieker The Legend of Zelda: A Link to the Past uit 1992, en laat je een heel nieuw avontuur beleven in het koninkrijk Hyrule, waar Link nu als tekening langs muren kan bewegen. Dit geeft een heel nieuwe dimensie aan het oplossen van de vele puzzels in het spel. Een ander nieuw element is de vrijheid om zelf te kiezen in welke volgorde je de verschillende kerkers voltooid, wat mogelijk wordt doordat veel belangrijke wapens en voorwerpen al vanaf het begin verkrijgbaar zijn in de winkel van het personage Ravio. Bij Ravio kan Link telkens voorwerpen huren of kopen om toegang te krijgen tot de volgende kerker die hij wil bezoeken.
Als laatste Zelda-nieuwtje voor de fans, maakt Nintendo bekend dat de verpakte versie van The Legend of Zelda: A Link Between Worlds die vanaf 22 november in de winkels ligt een omkeerbare hoesomslag krijgt. Door de hoes om te draaien, kunnen zowel nieuwkomers als Zelda-veteranen kiezen of ze een klassieke, goudkleurige afbeelding of gekleurde afbeelding willen zien op de voorkant van de verpakking van het spel. Maar welke afbeelding ook, dit nieuwe Zelda-avontuur is sowieso een schitterende aanwinst voor elke spellenkast!