SEGA kondigt de Europese releasedata aan voor de Sonic Boom-games
14 augustus 2014 - Sonic the Hedgehog, een van de bekendste gamepersonages ooit, sprint in november terug naar zijn oude én zijn nieuwe fans. Vandaag maakt SEGA bekend dat zowel Sonic Boom: Rise of Lyric voor de Wii U als Sonic Boom: Shattered Crystal voor de Nintendo 2DS en Nintendo 3DS worden uitgebracht op 21 november. De Wii U-game wordt ontwikkeld door de studio Big Red Button in Los Angeles, en de Nintendo 3DS-game door Sanzaru Games in San Francisco.
In Sonic Boom: Rise of Lyric en Sonic Boom: Shattered Crystal vind je Sonic, Tails, Knuckles, Amy en de nieuwkomer Sticks. Samen nemen ze het op tegen bekende en nieuwe vijanden. De games maken deel uit van het gloednieuwe initiatief Sonic Boom: een volledige nieuwe Sonic-ervaring die nieuwe gameplay biedt. Daarin worden actie, avontuur en gevechten gecombineerd met nieuwe personages, omgevingen en verhaallijnen in de eerste CG-animatieserie in de Sonic-franchise.