Beleef een episch avontuur met een legendarisch team in Sonic Boom: Shattered Crystal, dat exclusief voor de Nintendo 2DS en 3DS verkrijgbaar is. Wanneer de kwaadaardige Lyric Amy ontvoert om zo de Lost Crystal of Power te bemachtigen, moeten Sonic, Tails, Knuckles en de nieuwkomer Sticks hun krachten bundelen om Amy te redden uit de klauwen van Lyric!
Gebruik de unieke vaardigheden van elk personage om overwoekerde ruïnes, tropische jungles en tal van andere locaties te ontdekken. Gebruik de nieuwe Enerbeam voor verrassende, nieuwe acties: vecht tegen vijanden, beweeg heen en weer tussen de voor- en de achtergrond, en nog veel meer.
Door de verhaalstand te spelen kun je ook speciale upgrades vrijspelen in Sonic Boom: Rise of Lyric voor de Wii U. Je kunt de twee versies namelijk met elkaar verbinden via draadloze communicatie.