'The Legend of Zelda: Symphony of the Goddesses Master Quest'-tournee in 2015
2 december 2014 - De concertreeks 'The Legend of Zelda: Symphony of the Goddesses' is terug met een derde deel. Het heet 'Master Quest', en zal wereldwijd worden uitgevoerd. Dit nieuwste deel van de 'The Legend of Zelda'-symfonie bevat nieuwe muziek en visuele kunst uit de nieuwste games in de serie, en uit Zelda-games die nog uit moeten komen. Ook dit deel biedt dezelfde fantastisch ervaring die fans wereldwijd al konden beleven met de eerdere delen.
De tournee, die gebaseerd is op een van de populairste en meest geliefde videogameseries aller tijden, bestaat uit live orkestuitvoeringen van muziek uit The Legend of Zelda-serie van Nintendo. Zowel luisteraars die niet bekend zijn met de muziek uit Zelda-games, als doorgewinterde fans krijgen de kans om van de beste muziek uit de serie te genieten.
Fans kunnen muziek verwachten uit The Legend of Zelda: A Link Between Worlds, het nieuwste spel in de serie voor de Nintendo 2DS en 3DS, evenals melodieën uit de onlangs aangekondigde remake van The Legend of Zelda: Majora’s Mask. Deze partituren die nog nooit eerder zijn uitgevoerd, worden in 'Master Quest' voor het eerst ten gehore gebracht, en voorzien van beelden uit de games. Fans kunnen echter ook genieten van het inmiddels klassieke repertoire uit eerdere tournees.
De naam 'Symphony of the Goddesses' verwijst niet alleen naar het concertprogramma, maar ook naar de symfonie die spelers tegenkomen in The Legend of Zelda: Ocarina of Time, The Legend of Zelda: The Wind Waker, The Legend of Zelda: Twilight Princess en The Legend of Zelda: A Link to the Past. De uitvoering bevat ook bewerkingen van muziek uit The Legend of Zelda: Link’s Awakening, The Legend of Zelda: Majora’s Mask en The Legend of Zelda: Spirit Tracks. De concerten worden uitgevoerd door een volledig orkest en koor, op toplocaties over de hele wereld.
"Het niet aflatende enthousiasme over The Legend of Zelda-serie is ongelooflijk, en dit speciale concert biedt een onvergetelijke ervaring voor fans," aldus Jason Michael Paul, de producent van de concerttournee. "Deze uitvoeringen stijgen boven culturele en geografische grenzen uit, en ze verenigen mensen via een gemeenschappelijke liefde voor deze legendarische gameserie."
Bezoekers kunnen genieten van hun favoriete momenten in de zorgvuldig en prachtig geregisseerde uitvoering, met een weergaloze verzameling muziek die is goedgekeurd door Koji Kondo, sound director bij Nintendo en franchise composer voor de The Legend of Zelda-serie. Het concert is een feestelijke ervaring voor alle fans, van wie sommigen zich verkleden als hun favoriete personages.