12 mei 2015 – Yoshi-fans kunnen binnenkort op avontuur gaan in een wonderlijke, geheel van wol gemaakte wereld. Op 26 juni verschijnt namelijk het nieuwste deel in de Yoshi-platformserie, Yoshi’s Woolly World. In dit avontuur dat exclusief voor de Wii U wordt uitgebracht, vertrekken spelers naar Breiland, een wereld die op oogstrelende manieren is vormgegeven alsof hij uit wol is gemaakt. Spelers kunnen op hun eigen tempo reizen door 50 prachtig 'gebreide' levels vol verrassingen en verborgen voorwerpen.
Tijdens zijn ontdekkingsreis kan Yoshi vele vertrouwde en nieuwe acties gebruiken. Zo kan hij op de grond stampen, met een fladdersprong door de lucht zweven en vijanden opslokken om ze als bollen wol naar obstakels en andere vijanden te schieten. Als vaste prik in de Yoshi-platformserie kan Yoshi in sommige levels ook unieke vormen aannnemen. Dit keer kunnen spelers bijvoorbeeld als zeemeermin-Yoshi zwemmen, als vliegtuig-Yoshi vliegen en als motor-Yoshi op hoge snelheid naar de finish racen.
Yoshi’s Woolly World zit vol verzamelbare voorwerpen, zoals harten die Yoshi’s levensbalk aanvullen, stempelstiksels waarmee je stempels voor Miiverse kunt vrijspelen en blije bloemen die de kans op een bonusspel vergroten. En vergeet onderweg ook niet de kralen mee te nemen die je overal tegenkomt. Hiermee kun je namelijk tussen levels door krachtbadges aanschaffen waarmee je bijvoorbeeld Yoshi harder op de grond kunt laten stampen of het wollige hondje Poochy als metgezel in beeld kunt toveren.
Check hier een gloednieuwe trailer om een indruk te krijgen van de verschillende, uniek vormgegeven Yoshi’s die je in Yoshi’s Woolly World kunt tegenkomen!