Yoshi's Woolly World
Yoshi’s Woolly World is een platformspel dat van je scherm knalt met heldere kleuren en haarscherpe stofweergaves, exclusief voor de Wii U. Ren en spring met je wollen Yoshi door een betoverende handwerkwereld! Gebruik de typische krachten van Yoshi om allerlei geheimen te ontrafelen en bonussen te verzamelen: gebruik Yoshi's tong om muren uit elkaar te trekken, gooi bolletjes wol om nieuwe platforms te breien en vlieg met een fladdersprong naar moeilijk bereikbare stukken.
Breiland is in gevaar! Op hun paradijselijke eiland in de Handwerkzee maken de Yoshi's plezier zoals altijd, totdat de pret ruw wordt verstoord door de gemene tovenaar Kamek! De schurk gebruikt zijn toverkracht om de meeste Yoshi's in bolletjes wol te veranderen, maar een paar van hen weten aan zijn tovenarij te ontsnappen en ze verdrijven de ellendige tovenaar voordat hij nog meer schade aanricht. De resterende Yoshi's bundelen hun krachten en gaan op pad om hun vrienden te redden!
Ondanks zijn wollige uiterlijk kan Yoshi nog steeds veel van zijn oude acties uitvoeren. Hij kan vijanden opslokken, met zijn fladdersprong naar hoge platformen zweven en met spullen smijten om vijanden te raken of nieuwe wegen te openen – alleen gooit Yoshi dit keer niet met eieren maar met bolletjes wol! Om die bollen wol te krijgen kan Yoshi vijanden opslokken, maar ook knopen losmaken of tegen wolmanden springen. Met de bollen wol als projectielen kan Yoshi vijanden en schakelaars raken, maar ook nieuwe platformen breien op plaatsen waar je een kaderlijn ziet! Yoshi kan ook verschillende vormen aannemen en in onder andere een motor, een vliegtuig en een mol veranderen om door speciale gebieden te reizen.
Elk level ligt bezaaid met bonussen, die niet altijd even goed zichtbaar zijn! Overal kom je glimmende kralen tegen, maar andere voorwerpen zijn goed verstopt. Duw tegen verdacht uitziende muren om ze opzij te schuiven en nieuwe gebieden te ontdekken, ontrafel de achtergrond om geheimen te ontdekken en gooi met bolletjes wol om onzichtbare voorwerpen te onthullen. Verzamel blije bloemen om nieuwe levels vrij te spelen, zoek wonderwol om Yoshi's vriendjes te redden en ontdek nieuwe Yoshi-patronen. Je kunt zelfs stempelstiksels vinden waarmee je stempels voor Miiverse kunt krijgen!
Iedereen kan zich uitleven met wol! Geniet van een traditionele Yoshi-ervaring in de klassieke stand, of speel op je eigen tempo in de makkelijke stand. In de makkelijke stand krijgt Yoshi een stel vleugels waarmee hij kan vliegen, en hij vindt meer herstellende harten op z'n pad. Als een level je nog steeds problemen oplevert, verschijnt na vijf pogingen een onoverwinnelijkheidsei dat je beschermt tegen vijandelijke aanvallen.
Ontdek een wonderlijke wereld van wol, verzamel talloze bonussen en red de Yoshi's in Yoshi’s Woolly World, exclusief voor de Wii U!
Je kunt tal van amiibo gebruiken in Yoshi’s Woolly World, waaronder een originele reeks aaibare amiibo van gebreid materiaal: maak kennis met de groene wollen Yoshi, roze wollen Yoshi en lichtblauwe wollen Yoshi!
Als je een wollen Yoshi-amiibo gebruikt, dan kun je een Yoshi-patroon op je amiibo opslaan. Je kunt je favoriete Yoshi meenemen als je bij een vriend op bezoek gaat en daar verder spelen. Als je een wollen Yoshi-amiibo of een andere Yoshi-amiibo scant in de singleplayerstand, dan kun je twee Yoshi's tegelijk besturen met dubbele Yoshi!
Bovendien kun je andere amiibo scannen om Yoshi-patronen vrij te spelen die gebaseerd zijn op beroemde personages! Hiervoor kun je een heleboel amiibo gebruiken, dus probeer ze allemaal uit om elk patroon te ontdekken.