Splatoon is een spetterende, nieuwe game van Nintendo die de creatieve gameplay voor alle leeftijden waar Nintendo bekend om is, combineert met sensationele inktgevechten waarin spelers terreinwinst moeten boeken. Net zoals Mario Kart de manier veranderde waarop gezinsleden en vrienden samen racegames beleven, zo biedt Splatoon spelers van alle leeftijden en niveaus de kans om kennis te maken met actie-shooters.
In de game kruipen spelers in de huid van Inklings: personages die je zelf kunt aanpassen en die met één druk op de knop in inktvissen veranderen. Na tegenstanders te hebben uitgeschakeld en een level met gekleurde inkt te hebben bedekt, kunnen spelers de gedaante van een inktvis aannemen en snel door hun eigen inkt zwemmen, of de inkt gebruiken om dekking te zoeken en zich voor vijanden te verstoppen.
Het team bij het laboratorium voor inktvisonderzoek heeft tijdens de Nintendo Direct van vandaag onder meer aangekondigd dat spelers van Splatoon na 29 mei een stortvloed aan gratis extra content kunnen verwachten, omdat er dan nieuwe levels, wapens, uitrustingen en spelstanden uitkomen die de gameplay voortdurend zullen aanpassen.
Ga voor meer informatie over Splatoon naar de website van de game en neem regelmatig een kijkje op de Facebook-pagina van Splatoon voor updates.