Kom alles te weten over Pokémon Sun en Pokémon Moon in ons uitgebreide interview
Begin een nieuw avontuur in de Alola-regio wanneer Pokémon Sun en Pokémon Moon op 23 november uitkomen, exclusief voor de verschillende Nintendo 3DS-systemen. In het eerste deel van ons interview over Pokémon Sun en Pokémon Moon voelden we Shigeru Ohmori, de regisseur van de game, en Junichi Masuda, de producent van de game, aan de tand over een aantal lastige Pokémon-dilemma's. In het tweede deel vragen we hoe ze nieuwe Pokémon creëren, hoe Hawaï de inspiratie vormde voor de nieuwe Alola-regio en wat spelers kunnen verwachten van deze nieuwe games.
Nintendo of Europe: Fijn dat jullie er vandaag bij kunnen zijn. Een aantal Pokémon in Pokémon Sun en Pokémon Moon zijn regionale variaties op Pokémon uit voorgaande games. Hoe hebben jullie deze Alola-varianten van bekende Pokémon verzonnen?
Shigeru Ohmori: Dit jaar vieren we dat Pokémon twintig jaar bestaat, dus we wilden de Pokémon uit Pokémon Red Version, Pokémon Blue Version en Pokémon Yellow Version: Special Pikachu Edition herzien. We wilden ze als echte wezens beschouwen en bedenken hoe ze zouden verschillen als ze in de Alola-regio zouden leven, waar veel zonlicht is. In het geval van Exeggutor zorgt het zonlicht er bijvoorbeeld voor dat zijn nek erg lang wordt. Dat soort dingen. We wilden deze Pokémon geschikt maken voor de nieuwe omgeving.
NoE: Naarmate de reeks zich heeft ontwikkeld, zijn de Pokémon dynamischer, levendiger en expressiever geworden. Welke veranderingen kunnen spelers verwachten in Pokémon Sun en Pokémon Moon?
SO: In Pokémon X en Pokémon Y maakten we voor het eerst gebruik van 3D-modellen voor alle Pokémon. Daar hebben we naar gekeken en we hebben bedacht hoe we dat nog beter konden maken. De ontwerpers stelden voor om de focus te leggen op de bewegingen van de Pokémon. Rowlet, een van de beginnende Pokémon, is hier een voorbeeld van. Rowlet is een uilachtig wezen, dus hij heeft een kop die ronddraait, zoals je zou verwachten. Dat is het soort dingen waar we ons op wilden richten.
SO: Dat hangt van de Pokémon af. We benaderen legendarische Pokémon bijvoorbeeld heel anders dan andere Pokémon. Ook kijken we naar de regio. Deze regio lijkt op Hawaï, dus we vroegen ons af wat een paar goede Pokémon zouden zijn voor deze omgeving, en voor regionale varianten van bestaande Pokémon probeerden we te bedenken hoe ze eruit zouden zien als ze in die omgeving leefden. Uiteraard komt iedereen tijdens het ontwerpproces met verschillende ideeën. Eerst overleggen we, vervolgens zet iedereen zijn ideeën op papier en uiteindelijk komen we uit op de nieuwe Pokémon die we willen introduceren. Het combineren van ideeën speelt een belangrijke rol.
NoE: Is er een nieuwe Pokémon in Pokémon Sun en Pokémon Moon die jullie voorkeur heeft?
Junichi Masuda: Mijn favoriet is de Alolan Exeggutor met zijn lange nek. Hij ziet er zo echt cool uit.
OS: Ik ben dol op Rockruff. Het is net een klein, schattig hondje. Volgens mij zou het ontzettend leuk zijn om er in het echt een te hebben. Ik denk dat we dat gevoel goed hebben vastgelegd met Rockruff.
NoE: De Alola-regio is uiteraard sterk gebaseerd op Hawaï. Waarom hebben jullie Hawaï gekozen als belangrijkste bron van inspiratie voor deze nieuwe regio?
SO: Toen we ideeën gingen verzinnen voor Pokémon Sun en Pokémon Moon, speelden we met het idee van het leven. De zon en de maan zijn bijvoorbeeld erg belangrijk voor het leven op aarde.Daarom probeerden we een gebied te bedenken waar deze zichtbaar zijn en een grote rol spelen. Toen kwamen we op Hawaï. Het is uiteraard een plek waar veel zon schijnt, tot ieders genoegen, maar er zijn ook heldere nachten waarop je de maan kunt zien. Het is daar werkelijk prachtig! Het was leuk om te bedenken wat voor Pokémon er in zo'n gebied zouden wonen. Toen we een regio voor deze games probeerden te bedenken, was dat een zeer inspirerende locatie voor ons.