CI_3DS_RhythmParadiseMegamix_01.jpg
9 september 2016 – Onderwerp je ritmegevoel aan de ultieme test in Rhythm Paradise Megamix, dat op 21 oktober uitkomt voor de verschillende Nintendo 3DS-systemen. Spelers kunnen hun scores steeds verder verbeteren door de beat precies te volgen in ruim honderd minigames die allemaal hun eigen unieke muziek hebben. Naast klassiekers uit de Rhythm Paradise-serie zijn er ook 30 nieuwe minigames.
Spelers die de ritmes goed volgen, worden beloond met munten, die ze kunnen uitgeven in het café voor extra minigames - die geen deel uitmaken van de verhaalstand - en souvenirs van voltooide uitdagingen. In het café kun je ook de Japanse teksten en audio-aanwijzingen voor alle minigames activeren, zodat je ze in hun originele taal kunt spelen.
Je kunt de munten ook gebruiken om het op te nemen tegen de poortwachters Saffron, Saltwater en Paprika, die je moet verslaan om verder te komen. Elke poortwachter brengt eigen soort uitdagingen met zich mee. Saffron Trials zijn het makkelijkst maar kosten de meeste munten, terwijl Paprika Trials veel moeilijker maar goedkoper zijn. Aan de speler de keuze om een moeilijke uitdaging aan te gaan en munten te besparen, of om het veilig te spelen tegen een hogere prijs.
Als een minigame te lastig blijkt voor de speler of als spelers het optimale ritme voor een spel willen leren, dan kunnen ze de tutorials uitproberen, waarbij aanwijzingen in beeld verschijnen die de timing van de speler ondersteunen. Zo kunnen zowel nieuwe als ervaren spelers zien hoe ze hun prestaties kunnen verbeteren. Elke minigame kan zowel met de knoppen als het touchscreen gespeeld worden, zodat spelers zelf kunnen kiezen hoe ze de maat willen volgen en voltooide uitdagingen ook eens op een andere manier kunnen proberen.
Wanneer spelers de uitdagingen in hun eentje hebben gehaald, kunnen ze hun ritmegevoel ook beproeven tegen andere spelers op het StreetPass Terrace, of samenwerken met vrienden in Challenge Land. Op het StreetPass Terrace kunnen spelers tegen anderen strijden in dezelfde minigame om munten te verdienen. Maar pas op, want spelers met een ijzersterk ritmegevoel zullen lastige tegenstanders blijken!
Naast minigames uit de Nintendo DS-game Rhythm Paradise en Wii-game Beat the Beat: Rhythm Paradise zijn er ook uitdagingen uit de Game Boy Advance-game Rhythm Tengoku die alleen in Japan is uitgebracht. Daardoor worden deze klassieke uitdagingen voor het eerst beschikbaar voor een Europees publiek. Naast deze terugkerende minigames zijn er ook gloednieuwe spellen, speciaal gemaakt voor de verschillende Nintendo 3DS-systemen. Dat maakt van Rhythm Paradise Megamix de ultieme verzameling ritmische minigames, waar iedereen van kan genieten.