De E3 gemist? Lees de samenvatting van al het Nintendo-nieuws!
Op de E3 van 2016 heeft Nintendo verschillende nieuwe games voor de Wii U en de verschillende Nintendo 3DS-systemen gepresenteerd. Als je onze presentaties hebt gemist, dan ben je hier aan het juiste adres. Hier zie je wat Nintendo in 2016 heeft laten zien op de E3.
Dit jaar lag de nadruk op The Legend of Zelda: Breath of the Wild, dat in 2017 uitkomt voor de Wii U en het volgende systeem van Nintendo, dat de codenaam NX heeft. Op de stand van Nintendo op de E3 waanden bezoekers zich in Hyrule en konden ze de volgende game in de The Legend of Zelda-serie zelf uitproberen. De liveshow Nintendo Treehouse: Live at E3 stond op de eerste dag bijna geheel in het teken van deze game en Eiji Aonuma, de producer van de game, kwam geregeld aan het woord. Op dag één was er ook live gameplay uit Pokémon Sun en Pokémon Moon te zien. Heb jij al een Starter Pokémon gekozen?
Op de tweede dag passeerden in Nintendo Treehouse: Live at E3 andere games de revue, waaronder het kleurrijke Paper Mario: Color Splash, Pokémon GO en andere gloednieuwe games voor de verschillende Nintendo 3DS-systemen. Fans konden kennismaken met de RPG Ever Oasis, het nieuwe deel in de Mario Party-serie en de puzzel-platformgame BOXBOXBOY!
Op de E3-website van Nintendo of America vind je alle informatie over onze activiteiten op de E3 en kun je alle video's van Nintendo Treehouse: Live at E3 zien. Daarnaast kun je van iedere dag onze samenvatting lezen.
Het adembenemende The Legend of Zelda: Breath of the Wild vormde het middelpunt van de show. Vrijheid is het sleutelwoord in deze game. Spelers kunnen op verkenning gaan in een reusachtige, uitgestrekte wereld. De game neemt afstand van een aantal traditionele elementen uit de serie. Zo moet je nu eten om je energie aan te vullen. Ook kun je torens, bomen en bergen beklimmen om de omgeving te observeren en een route uit te stippelen. Elk punt dat je kunt zien, kun je ook bereiken. Je moet wel het weer in de gaten houden, want veranderingen in temperatuur en neerslag hebben invloed op de omgeving. Je zult ook de strijd moeten aanbinden met talloze Bokoblins die op de loer liggen. Als je naar hen toe sluipt, kun je zelfs hun wapens stelen, waardoor ze je alleen nog met stenen kunnen bekogelen. Heeft er iemand zin in een potje honkbal?
In The Legend of Zelda: Breath of the Wild kun je amiibo gebruiken. Met de Wolf-Link-amiibo kun je Wolf-Link als bondgenoot gebruiken. Hij zal vijanden aanvallen en op wilde dieren jagen. Als je de Cave of Shadows hebt uitgespeeld en opgeslagen gegevens overdraagt uit The Legend of Zelda: Twilight Princess HD, dan blijft Wolf-Link misschien nog wat langer aan je zijde. Er worden ook enkele nieuwe amiibo uitgebracht die gebaseerd zijn op deze game: Link (boogschutter), Link (ruiter) en een Guardian, de eerste amiibo met bewegende onderdelen. Neem een kijkje.
Ontdek de nieuwe generatie Pokémon in Pokémon Sun en Pokémon Moon, die op 23 november uitkomen voor de verschillende Nintendo 3DS-systemen. Het nieuwe avontuur in Pokémon Sun en Pokémon Moon speelt zich af op de tropische eilanden in de Alola-regio. Die regio bestaat uit vier eilanden vol natuurschoon en een kunstmatig eiland. Op deze archipel tref je tal van Pokémon aan die je nog nooit eerder hebt gezien.
In 2017 komt Ever Oasis uit: een gloednieuwe RPG van GREZZO voor de verschillende Nintendo 3DS-systemen! Waag jezelf in de woestijn en breng een oase tot bloei. Werk samen met leden van andere stammen en neem het op tegen vijanden in real-time gevechten. Met de grondstoffen die je tegenkomt kun je nieuwe winkels en uitrustingen laten groeien, waarmee je sterkere vijanden kunt verslaan.
Je hoeft niet op je beurt te wachten in Mario Party Star Rush, dat op 7 oktober wordt uitgebracht voor de verschillende Nintendo 3DS-systemen! In de nieuwste Mario Party-game is iedereen tegelijk aan de beurt. Verken het spelbord met Toads met verschillende kleuren en zoek bondgenoten uit het Paddenstoelenrijk die je kunnen helpen in allerlei minigames.
Op 7 oktober worden er ook nieuwe amiibo in de Super Mario Collection uitgebracht: Wario, Rosalina en Donkey Kong zijn te zien in nieuwe poses en er komt een Boo-amiibo uit die licht geeft in het donker. Erg griezelig! Op 4 november wordt er een nieuwe amiibo van Diddy Kong uitgebracht, evenals een paar andere favorieten uit het Paddenstoelenrijk: Daisy en Waluigi!
Er is iets niet pluis in Paper Mario: Color Splash! Probeer vanaf 7 oktober samen met Mario en zijn vrienden uit te zoeken wat er aan de hand is op Kleureneiland, dat geleidelijk zijn kleur verliest. Ga op avontuur in een flinterdunne wereld, raak voorwerpen met je verfhamer om ze weer van kleur te voorzien en ga op zoek naar verborgen schatten. Met gevechtskaarten kun je je vijanden belagen met allerlei spectaculaire aanvallen in deze doldwaze game!
Reis heen en weer tussen de echte wereld en de virtuele wereld van de Pokémon met Pokémon GO voor de iPhone en Android-apparaten. Met Pokémon GO ontdek je Pokémon in een compleet nieuwe wereld, namelijk die van jezelf. Pokémon GO is gebaseerd op Niantics platform voor levensecht gamen en maakt gebruik van echte locaties om spelers aan te moedigen om in alle hoeken en gaten van de wereld op zoek te gaan naar Pokémon.