Nintendo brengt op 28 juli de New Nintendo 2DS XL uit
28 april 2017 – Binnenkort wordt er een nieuw handheldsysteem toegevoegd aan de Nintendo 3DS-familie. Vanaf 28 juli is de New Nintendo 2DS XL verkrijgbaar in Europa, zodat spelers een systeem kunnen kiezen dat het midden houdt tussen de Nintendo 2DS en de New Nintendo 3DS XL. De New Nintendo 2DS XL komt op dezelfde dag uit als drie grote, nieuwe games voor de verschillende Nintendo 3DS-systemen: Hey! PIKMIN, Miitopia en Dr. Kawashima’s Duivelse Brain Training: Kun jij je blijven concentreren?
Er zijn meer dan duizend games uitgebracht voor de Nintendo 3DS en er worden voortdurend nieuwe games ontwikkeld, waaronder drie die tegelijk met de New Nintendo 2DS XL uitkomen. Deze nieuwe games bieden leuke, nieuwe ervaringen voor zowel New Nintendo 2DS XL-bezitters als voor spelers die andere Nintendo 3DS-systemen hebben.
Hey! PIKMIN: in deze gloednieuwe Pikmin-game loodsen spelers Captain Olimar door side-scrolling levels in 2D en moeten ze sprankliumzaden verzamelen om Olimars ruimteschip, de Dolphin II, van brandstof te voorzien, zodat hij de planeet achter zich kan laten. Met behulp van het touchscreen kunnen spelers Pikmin naar vijanden en voorwerpen gooien. Op die manier kun je roofdieren verslaan en de talloze puzzels oplossen die Olimar tijdens zijn avontuur tegenkomt.
Miitopia: ga op avontuur met je Mii en met bevriende Mii-personages in Miitopia. Laat de Mii-personages diverse rollen spelen en lach je een breuk wanneer ze samenwerken om de duistere heerser te verslaan, die de gezichten van de inwoners van Miitopia heeft gestolen. Spelers kunnen de Mii-personages gebruiken die ze in Miitomo of Tomodachi Life hebben gemaakt, of een compleet nieuw team uit de grond stampen. Deze lichtvoetige game heeft klassieke en strategische RPG-elementen. Je kunt bijvoorbeeld je personages aanpassen, een team opstellen en banden smeden tussen de teamleden.
Dr. Kawashima’s Duivelse Brain Training: Kun jij je blijven concentreren?: dit is het derde deel in een serie waarvan tot nu toe al meer dan 15 miljoen exemplaren zijn verkocht in Europa. In deze game kunnen spelers hun hersenen trainen met diverse uitdagende oefeningen waarbij concentratie centraal staat.