Twaalf frames per seconde
Om stop-motionfilmpjes te maken stel je figuurtjes op, maak je een foto, verplaats je de figuurtjes een beetje, maak je opnieuw een foto enzovoorts. Je moet de positie van Yoshi en de voorwerpen om hem heen goed in de gaten houden terwijl je voor ieder frame een foto maakt. Deze methode vergt een heleboel tijd en nauwkeurigheid.
Dit is de set waar de animatie wordt opgenomen. In alle hoeken en gaten staan hulpmiddelen en rekwisieten voor de opname.
Als je goed naar de foto's kijkt, zie je dat Yoshi en de andere figuurtjes op hun plaats worden gehouden met metalen standaarden en klemmetjes.
Hier zie je een paar onderdelen die worden gebruikt voor de ogen van Yoshi. Er zijn verschillende frames die gebruikt worden om subtiele veranderingen en bijvoorbeeld knipogen weer te geven.
De Yoshi die je in de filmpjes ziet, lijkt erg op de wollen Yoshi-amiibo, maar er zijn een paar verschillen.
Zie je dat zijn armen en benen langer zijn? Er zitten ook metalen gewrichten in de Yoshi die voor de stop-motionvideo's wordt gebruikt, waardoor hij nogal stijf en zwaar is. Dankzij die gewrichten kunnen de stop-motionmakers Yoshi verschillende poses geven en nauwkeurig bewegen.