De prequel Xenoblade Chronicles 2: Torna - The Golden Country is nu verkrijgbaar voor de Nintendo Switch, als onderdeel van de Xenoblade Chronicles 2-uitbreidingspas of in de winkel als gamecardversie! In deze nieuwe verhaalstand ontdek je de volledige geschiedenis van Jin en de ondergang van Torna, die 500 jaar voor de gebeurtenissen in Xenoblade Chronicles 2 plaatsvond.
Director Tetsuya Takahashi zal ons wat meer vertellen over de release. Ga je gang, Takahashi-san!
Hallo allemaal. Ik ben Tetsuya Takahashi van MONOLITHSOFT. Het laatste gedeelte van de Xenoblade Chronicles 2-uitbreidingspas, Torna - The Golden Country, is eindelijk verkrijgbaar. Dit is een aanvullend scenario voor de hoofdgame, en voegt behoorlijk wat wijzigingen en vernieuwingen toe.
Laten we beginnen met de technische aspecten. Torna - The Golden Country maakt gebruik van een nieuwe render-engine. Deze vernieuwing maakt deel uit van een overgangsperiode voor MONOLITHSOFT met het oog op toekomstige projecten. De impact van de wijzigingen is daarom misschien niet heel groot, maar het ziet er net wat beter uit dan de hoofdgame.
In de gebieden van Torna kun je het verschil goed zien. Ik moet toegeven dat dit geen invloed heeft op hoe leuk de game is, dus misschien is het een beetje onbenullig… maar kijk eens naar het verschil tussen het gras in Gormott en het gras in Torna.
Het gras van Gormott is links te zien, en dat van Torna rechts. Het gras in Torna ziet er net iets gelikter uit.
Ook hebben we verbeteringen gemaakt aan de gebruikersinterface en tutorials. Zo kun je nu met één druk op de knop van personage en team wisselen als je in het veld bent. We wilden het gebruiksvriendelijker maken om een gevecht te beginnen. Je hebt immers een team van negen personages die je kunt verwisselen tijdens een gevecht.
Ook hebben we de voorwerpen die je in het veld kunt krijgen, verdeeld in categorieën, zodat ze nog makkelijker te verzamelen zijn. Daarnaast is er nu een Tips-sectie waar je voorgaande tutorials opnieuw kunt raadplegen.
Je kunt aanpassen wie er tijdens een gevecht vooraan staat (de Vanguard) of achteraan (de Rear Guard). In tegenstelling tot in de hoofdgame, kunnen de personages in de achterhoede deze keer wel rechtstreeks deelnemen aan het gevecht door de frontlinie te steunen.
Om meer tactiek toe te voegen aan de gevechten kun je effecten als Break, Topple, Launch en Smash, die in de hoofdgame werden aangebracht door bepaalde Arts, nu aanbrengen met Switch Arts. Switch Arts worden geactiveerd wanneer je wisselt tussen de Vanguard en de Rear Guard.