22 januari 2019 – Tijd om je een weg naar de top te smashen! Nintendo is op zoek naar de twaalf beste Super Smash Bros. Ultimate-teams in Europa die het tegen elkaar op gaan nemen in de allereerste European Smash Ball Team Cup. Dat toernooi bereikt komende lente het hoogtepunt in een grote finale waarin wordt bepaald wie zich de Europese winnaars mogen noemen.
Om te bepalen wie zich de eerste nationale en Europese Super Smash Bros.-kampioenen mogen noemen, strijden teams van drie spelers tegen elkaar in best-uit-drie- en best-uit-vijf-wedstrijden met levens, zonder voorwerpen – met uitzondering van de krachtige Smashbal, die op elk moment kan verschijnen om de genadeklap mee uit te delen, of de underdog een kans te bieden het tij te keren en alsnog te zegevieren. Er wordt gestreden in de spelvarianten 2v2-Smash, Smashdown en 3v3-Multismash.
De winnende teams uit deze twaalf gebieden gaan dan verder naar de finale die deze lente plaatsvindt. Daarin wordt het beste trio gekroond tot European Smash Ball Team Cup 2019-kampioen. Meer info over de Europese finale wordt later onthuld.
De beste Super Smash Bros. Ultimate-trio’s strijden tegen elkaar in regionale kwalificatierondes, waarna de twaalf beste teams doorgaan naar de Europese Smash Ball Team Cup-finale. In die finale, die in de lente zal plaatsvinden, wordt bepaald welk trio zich tot kampioen kroont.