Bereid je met deze 10 tips voor op je origami-avontuur in Paper Mario: The Origami King!
Paper Mario: The Origami King is nu verkrijgbaar voor de Nintendo Switch en het is aan jou om de papieren wereld te redden! In dit artikel hebben we enkele handige tips voor je, mocht je nog nooit een Paper Mario-game hebben gespeeld of gewoon wat extra hulp kunnen gebruiken bij het verslaan van koning Olly's gevouwen soldaten.
Mario's nieuwe kompaan Olivia staat net zo te popelen als jij om deze enorme papieren wereld te ontdekken! Druk tijdens je reis op elk gewenst moment op de X-knop en ze licht een tipje van de sluier op over wat je moet doen of waar je naartoe moet.
Wat te doen als je origami-hoopjes ziet liggen? Ram er met je hamer op! Vaak komt er een Toad onder vandaan die is opgevouwen door koning Olly. Als dank voor het uit de kreukels helpen geven Toads je munten, een handig voorwerp of advies.
Verras rondzwervende gevouwen soldaten door ze een ferme tik met je hamer te verkopen of op hun kop te springen. Dat is een goede manier om wat extra schade uit te delen voordat het gevecht begint!
Gaandeweg verzamel je ook allerlei accessoires die diverse voordelen opleveren, zoals meer levenspunten in gevechten of korting op voorwerpen in de winkel. Vergeet je hippe nieuwe uitrusting overigens niet aan te trekken via het hoofdmenu. Je kunt maar een beperkt aantal stukken tegelijk dragen, dus denk er goed over na.
Je kunt het schattige Toad-publiek ook voor je laten juichen om het makkelijker te maken vijanden op een rijtje te krijgen. Werp ze munten toe en ze bestormen het strijdveld om een robbertje te vechten met vijanden, je een genezend voorwerp te geven en misschien zelfs delen van een puzzel op te lossen.
Wanneer je meer en meer Toads redt, wordt Toad-dorp ook steeds bruisender. Ga regelmatig even langs om te zien welke nieuwe winkels en andere interessante plekjes toegankelijk zijn geworden als resultaat van je goede daden! Bekijk de notificaties in het informatietabblad om op de hoogte te blijven van wat er in het dorp gaande is. Misschien staat je wel iets nuttigs te wachten...!
Bezoek het Gevechtslaboratorium in Toad-dorp om je timing qua aanvallen en verdedigen bij te schaven, speciale puzzeluitdagingen te voltooien of het op te nemen tegen eindbazen die je al eens de baas bent geweest. Nadat je bepaalde punten hebt bereikt op je avontuur, kun je zelfs speciale gadgets krijgen in het lab waarmee toekomstige gevechten iets makkelijker worden. Zo krijg je bijvoorbeeld meer tijd voor puzzels of kom je de oplossing zelfs te weten.