Hoe werkt multiplayer?
Als we het hebben over plezier in Animal Crossing: New Horizons op de Nintendo Switch, is het altijd leuker om samen met vrienden te spelen! Of je nu het eiland van iemand anders bezoekt, of iemand anders juist uitnodigt voor een bezoek aan je eigen eiland, er zijn ontzettend veel dingen die je samen kunt doen. Hier volgen een paar ideeën!
Simpel! Ga naar de luchthaven en praat met Orville om te beginnen. Als jij de host bent, kies je IK WIL BEZOEKERS en als je het eiland van iemand anders wilt bezoeken, kies je IK WIL OP REIS. Hij stelt je een paar vragen en daarna kun je gaan.
Spullen ruilen – Iedereen is dol op cadeautjes! Je kunt bijvoorbeeld spullen, fossielen of doe-het-zelfplannen ruilen, of ze cadeau doen. Inheems fruit van je eigen eiland doet het altijd goed bij iemand die dat fruit nog niet op zijn of haar eigen eiland kan krijgen. Bij Nooks hoek op het eiland van iemand anders krijg je overigens meer klingels voor je fruit dan op je eigen eiland.
Winkelen – Breng een bezoekje aan Nooks hoek en de winkel van de zusjes Able op andere eilanden, want ze bieden vaak andere producten aan dan in de winkels op je eigen eiland (en verschillende kleurenvariaties!). Als Kicks, Leif of Redd op het eiland van je vriend is, kun je ook hun waren bekijken en kopen.
Je eigen evenementen organiseren – Zin om een verjaardagsfeestje te organiseren? Een avondje rond het kampvuur? Doe dat dan! Decoreer het eiland, nodig je vrienden uit en geniet samen van het leven op het eiland.
Kijken of er bijzondere bezoekers zijn – Als C.J. een vistoernooi organiseert of Flick een Beestjesbeker houdt, kun je daar als team aan deelnemen. Ook kun je met vrienden gaan handelen in knollen: koop knollen van Daisy Mae op een eiland waar de knollenprijs laag is en verkoop ze vervolgens bij Nooks hoek op een eiland waar de prijs op dat moment hoger is.
Naar de sterren kijken – Als Celeste 's nachts over het eiland wandelt, nodig dan je vrienden uit om samen naar de sterrenhemel te staren! Je krijgt een doe-het-zelfplan als je met haar praat, maar je kunt ook met z'n allen kijken of je vallende sterren ziet. Zorg ervoor dat je geen voorwerpen vasthoudt, kantel de camera omhoog en druk vervolgens op de A-knop zodra je een vallende ster ziet. Ga de volgende dag naar het strand om zeldzame sterrenfragmenten te vinden!
Beste vrienden worden – Je kunt de app 'Beste vrienden' op je NookPhone gebruiken om mensen met wie je speelt toe te voegen aan je lijst met beste vrienden. Hierdoor kunnen ze niet alleen gereedschap als bijlen en scheppen gebruiken als ze op je eiland zijn, maar je ziet ook wanneer die beste vrienden online zijn. Bovendien kun je ze berichtjes sturen via de app en zelfs cadeautjes voor ze kopen uit de Nook-catalogus bij de servicebalie.
Wees altijd beleefd! Spullen als bijlen en scheppen zijn uit den boze, tenzij je op het eiland van een beste vriend bent. Toestemming vragen is het devies: hak geen bomen om of verzamel geen spullen als je geen toestemming hebt. O, en trap de bloemen niet plat!
Word lid van de Facebook-pagina van Animal Crossing en volg de officiële Twitteraccount van Animal Crossing om volledig op de hoogte te blijven van al het nieuws. Ga voor meer informatie over de game, inclusief regelmatige updates over gebeurtenissen op het eiland, naar de spelpagina van Animal Crossing: New Horizons.