Hoofdstuk 2: Een delicate balans
Nu we meer weten over de achtergrond en het thema van de game, wil ik het hebben over de beelden. Was Mika Pikazo (6) vanaf het begin de aangewezen illustrator om de personages te ontwerpen?
(6) Een illustrator die in 1993 in Tokio, Japan werd geboren. Na het voltooien van de middelbare school, raakte ze geïnteresseerd in Zuid-Amerikaanse videotechnologie, advertentieontwerp en muziek, en verhuisde voor twee jaar naar Brazilië. Nadat ze terugkeerde naar Japan, werkte ze aan verschillende soorten artwork, waaronder personage-ontwerp, logo's en winkelreclame voor kledingmerken, omslagen voor boeken en cd-hoezen.
De illustratie waren levendig en schitterend, en ik vond dat ze precies waren wat we zochten.
Als Intelligent Systems je vraagt om vijftig personages te ontwerpen, is het wel duidelijk dat het voor een nieuwe Fire Emblem-game is, toch (lacht)?
Ik dacht dat ik maar beter eerlijk kon zijn over het verzoek. Toch had ze één zorg. Omdat ze doorgaans jonge personages tekent, twijfelde ze over het ontwerpen van bepaalde personages. De vaardigheden van een illustrator mogen natuurlijk niet beperkt zijn tot het tekenen van stoere edelen en jonge meisjes. In Fire Emblem kom je allerlei personages tegen, zoals geharde soldaten. Bovendien moest de illustrator wapenrusting, wapens en wezens als een Pegasus kunnen tekenen.
Een illustrator vertelde ons ooit dat hij niet wist waar de vleugels van een Pegasus waren bevestigd, of hoe mensen hem bestegen (lacht).
De eerste personages waren Alear en Céline. Het leek ons verstandig om met deze personages te beginnen. Hier zie je een aantal van de eerste schetsen.
Ze stelde allerlei variaties voor, met verschillende haardrachten, kleurcombinaties en meer van dat soort zaken. We bespraken dit over en weer met het team en namen een beslissing over het uiterlijk van het personage.
Ik denk dat het typerend is voor Mika Pikazo's werk. Ze gebruikt hier en daar kleuren om accenten te geven, en ze weet daarbij de juiste balans te vinden. Je ziet dat goed als je haar echte schetsen bekijkt. Ook al gebruikt ze gedurfde kleuren, de illustraties zien er niet plat uit. Ze hebben een natuurlijke uitstraling, en dat is een van de uitstekende kwaliteiten van haar tekeningen.