De in de tekst getoonde afbeeldingen zijn tijdens de productie gemaakt.
Inhoud vooraf opgenomen in overeenstemming met de huidige COVID-19 gezondheids- en veiligheidsrichtlijnen.
Vraag het de ontwikkelaar is een serie interviews waarin ontwikkelaars van Nintendo vertellen over het maken van producten, en over de specifieke onderdelen waaraan ze veel waarde hechten. In dit achtste deel praten we met ontwikkelaars van Fire Emblem Engage voor de Nintendo Switch, dat op vrijdag 20 januari wordt uitgebracht.
We zijn blij dat twee leden van Intelligent Systems (1) vandaag aanschuiven voor dit interview. Tei en Higuchi, kunnen jullie jezelf kort voorstellen?
(1) Intelligent Systems Co., Ltd.: een bedrijf dat Nintendo-games heeft ontwikkeld als de Fire Emblem- en Paper Mario-serie. Daarnaast hebben ze supporttools ontwikkeld ten behoeve van de softwareontwikkeling voor verschillende Nintendo-systemen. Intelligent Systems heeft haar hoofdkantoor in Kyoto, Japan. Bijnaam: IS, uitgesproken als het woord 'is'.
Hoi! Ik ben Tei van Intelligent Systems. Als de director voor deze titel moest ik beslissingen nemen over zaken als het thema en de algemene richting van de game.
Hallo. Ik ben Higuchi, ook van Intelligent Systems. Ik ben als ontwikkelaar betrokken bij de serie sinds Fire Emblem: Genealogy of the Holy War (2), dat in 1996 in Japan werd uitgebracht. Sinds Fire Emblem Fates (3), uitgebracht in 2015 in Japan (2016 in Europa), werk ik als producer aan de serie.
(2) Fire Emblem: Genealogy of the Holy War: een game die in mei 1996 alleen in Japan werd uitgebracht voor de Super Famicom. De Super Famicom werd in Europa en Amerika uitgebracht onder de naam Super Nintendo Entertainment System (Super NES). De manier waarop de relaties van personages uit een oudere generatie van invloed waren op personages uit de jongere generatie, was onder gamers het onderwerp van gesprek.
(3) Fire Emblem Fates: een game die in mei 2016 werd uitgebracht voor de Nintendo 3DS-systemen. Het verhaal werd geschreven door mangaschrijver Shin Kibayashi. Er werden tegelijkertijd twee versies van de game uitgebracht: Brightred en Conquest.
Hoi. Ik ben Yokota van Nintendo. Als de producer van Nintendo werkte in aan deze game vanaf de aanvankelijke planning tot aan de voltooiing, en dacht na over de vorm die dit nieuwe deel in de Fire Emblem-serie moest krijgen.
Hallo. Ik ben Nakanishi van Nintendo, en ik was de director van Nintendo-zijde. Ik was verantwoordelijk voor de communicatie met Intelligent Systems, de ontwikkelaar van deze titel, over de content en het ontwikkelingsproces van de game, en om de voortgang van beide bedrijven in de gaten te houden.