Hoofdstuk 4: Dat authentieke 'The Legend of Zelda-achtige' gevoel
Dit is de eerste game waarin prinses Zelda de hoofdrol speelt, er is de echo's-gameplay, en het koninkrijk Hyrule ziet er nu ook een beetje anders uit… Er zijn deze keer opvallend veel nieuwe dingen. Betekent dit dat de wereld en vijanden ook anders dan gebruikelijk zijn?
Het gebruik van echo's, dus dat je allerlei voorwerpen kunt plaatsen om puzzels op te lossen, vormt de belangrijkste gameplay in het avontuur van prinses Zelda. Daarnaast hebben we de gebruikelijke kerkers en eindbaasgevechten uit de serie behouden, zodat de game je nog steeds dat authentieke "Legend of Zelda-achtige" gevoel geeft.
Het ontwerpen van kerkers is Grezzo's specialiteit. Grezzo heeft zich al een tijdje in de The Legend of Zelda-serie verdiept via hun werk aan de remakes. Met die ervaring kwamen ze met enkele ideeën, waardoor ik dacht: Ah, dat is een nieuwe invalshoek! Sommige van hun medewerkers spelen de serie al sinds ze klein waren. Ik vond het geweldig om te zien wat voor ideeën ze hadden en hoe zij dachten dat een The Legend of Zelda-kerker eruit zou moeten zien.
Ja, we zijn al sinds de The Legend of Zelda: Ocarina of Time-remake bij de reeks betrokken, dus iedereen heeft veel respect voor de serie. Veel van de medewerkers zijn fan en hebben de games al vele keren gespeeld. Dus zelfs nu, wanneer we een nieuwe top-down game in de serie maken, zijn we altijd aan het bedenken hoe we dat 'The Legend of Zelda-achtige' gevoel naar de game kunnen brengen. We wilden echter zoveel dingen doen om dit 'The Legend of Zelda-achtige' gevoel te creëren, dat het gebied acht keer zo groot werd als dat van The Legend of Zelda: Link's Awakening. (Lacht)
In het begin was het vier keer zo groot, maar toen, voordat we het wisten… (Lacht) Maar hoewel het gebied is gegroeid, is het gevoel van een top-down The Legend of Zelda-game, waarin je gemakkelijk kunt genieten van de gameplay in een compacte wereld, nog steeds aanwezig. Het is dus niet intimiderend om op avontuur te gaan, maar het gevoel is wel een beetje anders dan bij de uitgestrekte werelden van The Legend of Zelda: Breath of the Wild of The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom.
Over een 'The Legend of Zelda-achtig' gevoel gesproken, de eindbazen spelen natuurlijk ook een belangrijke rol in de serie. Hoe zijn de eindbaasgevechten in deze game?
De manier waarop je echo's gebruikt om eindbazen te verslaan, zegt veel over je persoonlijkheid. Er is bijvoorbeeld een slangachtige echo genaamd Rope, en het is mogelijk om grote aantallen Rope-echo's tegelijk te plaatsen. Sommige mensen creëren zo een zwerm Ropes die de eindbaas voortdurend aanvalt, terwijl de spelers zichzelf blijven verdedigen. Andere mensen gebruiken schilddragende Moblins als lokaas terwijl ze de vijand van achteren besluipen in de zwaardvechtersvorm.
Volgens mij bestaan er geen andere games waarin de speler een dutje kan doen tijdens een eindbaasgevecht. (Lacht)