Universal Game Link-snoerenset
Via de Universal Game Link-snoerenset kunnen systemen met verschillende (grote of kleine) "EXT."-uitgangen met elkaar verbonden worden. Zo kunnen twee spelers samen spellen spelen die een stand voor twee spelers bevatten. Op de verpakking van spellen die een stand voor twee spelers bevatten vind je het bijbehorende symbool. Beide spelers dienen een exemplaar van het spel in hun Game Boy te steken. De snoerenset wordt met de Game Boy verbonden via de speciaal hiervoor bedoelde uitgang.