Door tegelijkertijd op de Start-, Select-, A- en B-knop te drukken, kun je de meeste spellen in de meeste Game Boy-modellen herstarten zonder het systeem uit te hoeven zetten. Dit komt overeen met het uit- en weer aanzetten van het systeem.