Waarom kan ik beter geen oplaadbare batterijen in mijn Game Boy gebruiken?
Daarnaast is de elektrische spanning van een oplaadbare batterij doorgaans ongeveer 1,2 volt. Er is echter 1,5 volt vereist. Hierdoor kan de spanning onvoldoende blijken te zijn om de Game Boy naar behoren te laten functioneren en kunnen spellen plotseling afgebroken worden.
Als je niettemin oplaadbare batterijen gebruikt in je Game Boy, zorg er dan voor dat je ze eruit haalt en opnieuw oplaadt voordat ze helemaal leeg zijn.