Informatie over de nieuwste systeemupdate
Er is een functie toegevoegd aan de HOME-menu-instellingen waarmee je het ingestelde thema en de softwarepictogramindeling als aparte opmaak kunt opslaan, en tussen verschillende opmaken kunt wisselen. Er kunnen maximaal acht HOME-menu-opmaken worden opgeslagen.
In de amiibo-instellingen kun je de gegevens van een amiibo beheren, door bijvoorbeeld een Mii-personage als eigenaar in te stellen en een naam voor de amiibo te kiezen, of gegevens op de amiibo te wissen.
Aan de HOME-menu-instellingen is de functie ‘Willekeurig getoonde thema’s’ toegevoegd, waarmee het thema automatisch wordt veranderd wanneer je het Nintendo 3DS-systeem aanzet of het systeem vanuit het HOME-menu in de slaapstand zet. Je kunt deze functie instellen onder THEMA KIEZEN in de HOME-menu-instellingen.
Wanneer je de schermafbeeldingsfunctie van het HOME-menu gebruikt, kun je nu tegelijkertijd een schermafbeelding maken van het bovenste en onderste scherm.
Je kunt nu de stijl van het HOME-menu aanpassen met behulp van thema’s. Na de update zijn er vijf thema’s beschikbaar, maar in de themawinkel kun je er nog meer kopen. Je kunt het thema veranderen via THEMA KIEZEN in de HOME-menu-instellingen.
De indeling van het informatiescherm van elke softwaretitel is gewijzigd om verbeterde toegang te bieden tot video’s, demoversies (indien beschikbaar), beoordelingen van gebruikers en overige informatie.