Kan ik Nintendo DS-spellen op mijn Nintendo 3DS spelen?
Ja. Het is mogelijk om de meeste Nintendo DS-spellen op je Nintendo 3DS te spelen. Uitzonderingen zijn de spellen die gebruik maken van de GBA-sleuf. Let op: het kan zijn dat sommige, buiten de PAL-regio gekochte Nintendo DSi-spellen niet compatibel zijn met een Nintendo 3DS uit de PAL-regio.
Als het spel draadloze communicatie ondersteunt, zul je ook in staat zijn om je in verbinding te stellen met andere mensen, of ze het spel nu op een Nintendo DS, Nintendo DSi, Nintendo DSi XL of Nintendo 3DS spelen.
In de tabel hieronder vind je een gedetailleerd overzicht van welke software speelbaar op welk systeem is.