De complete handleiding is altijd beschikbaar in de software zelf: je kunt deze bekijken door op de HOME-knop te drukken en te kiezen voor 'Handleiding', onderaan het touchscreen. Sommige Nintendo 3DS-spellen worden alleen geleverd met een afgedrukte korte handleiding in de verpakking, in plaats van een uitgebreide handleiding. In deze gevallen, kun je de volledige elektronische handleiding tevens terugvinden op de pagina van het spel op deze site. Zo zul je bijvoorbeeld onderaan de pagina's van de SUPER MARIO 3D LAND-site een link naar de elektronische handleiding van het spel vinden.