Is de Nintendo DS compatibel met voedingen uit landen buiten de Europese Economische ruimte?
Het zal veel mensen verbazen als ze ontdekken dat de Nintendo DS Lite systemen die sommige winkels aanbieden oorspronkelijk niet bedoeld zijn voor distributie in Europa en het Verenigd Koninkrijk, maar zijn geïmporteerd uit landen van buiten de Europese Economische Ruimte. Sommige mensen hebben zelf een Nintendo DS Lite gekocht tijdens een reis buiten de Europese Economische Ruimte en het Verenigd Koninkrijk.
Zoals je waarschijnlijk wel weet, gebruiken verschillende landen verschillende elektrische standaarden. Houd er rekening mee dat de batterij voor de Nintendo DS Lite alleen moet worden opgeladen door een grondig geteste, veilige oplader, die is bedoeld voor gebruik in het land waarin hij wordt gebruikt.
Sommige van de Nintendo DS Lite systemen die zijn geïmporteerd van buiten de Europese Economische Ruimte en het Verenigd Koninkrijk, kunnen vergezeld gaan van een voeding die niet origineel van Nintendo afkomstig is, maar is geproduceerd door een derde partij, met de bedoeling deze af te stemmen op het plaatselijke lichtnet.
Houd er rekening mee dat dit soort vervangende opladers door derde partijen geproduceerd kan zijn, wat betekent dat ze niet onderhevig zijn aan Nintendo’s grondige testprocedures en strikte kwaliteitscontrole. Dit betekent niet meteen dat de oplader gevaarlijk is, maar wel dat deze oplader niet aan de kritische eisen voldoet die we aan al onze accessoires stellen. Houd er rekening mee dat Nintendo’s productgarantie geen schade dekt die wordt veroorzaakt door - of in combinatie met – opladers die door derde partijen zijn geproduceerd.
Als je je Nintendo DS Lite in het buitenland koopt en in je thuisland wilt gebruiken, of als je op reis gaat en je Nintendo DS Lite in het buitenland wilt gebruiken, moet je altijd zorgen dat je een oplader koopt die in overeenstemming is met de plaatselijk geldende standaarden, wetgevingen en regels.
Als je twijfelt of de oplader die je bij je Nintendo DS Lite kreeg wel de juiste is, moet je niet twijfelen om contact op te nemen met de winkel waar je het product hebt gekocht.