Er verschijnt niets op het scherm of het scherm wordt zwart als het systeem is aangezet
1. Zorg dat de oplaadbare batterij van de Nintendo DSi is opgeladen. Als dat het geval is, is het aan/uit-lampje groen verlicht. Als het aan/uit-lampje niet groen verlicht is, moet je het systeem aansluiten op een stopcontact met de voeding van het systeem om de batterij op te laden.
2. Als dit probleem zich alleen voordoet bij een enkel spel, probeer dit spel dan, indien mogelijk, te spelen op een ander Nintendo DS-systeem.
Als het niet mogelijk is om het spel op een ander systeem te testen, moeten zowel de Nintendo DSi als het spel naar ons worden opgestuurd voor reparatie of vervanging.
Als het probleem zich bij alle spellen voordoet, moet de Nintendo DSi naar ons worden opgestuurd, zodat wij hem kunnen repareren of vervangen.