Memory Card 59 (geheugenkaart 59)
De Memory Card 59 is een geheugenkaart van 4 MB die in Slot A of B van de Nintendo GameCube kan worden geplaatst. De kaart kan worden gebruikt om instellingen en spelvoortgang op te slaan en spelgegevens (zoals topscores en spelpersonages) uit te wisselen met een andere geheugenkaart. Dit accessoire kan alleen worden gebruikt als het betreffende spel de Memory Card 59 ondersteunt.
Gewoonlijk wordt de geheugenkaart in Slot A van de Nintendo GameCube geplaatst. Het apparaat herkent de geheugenkaart echter ook vaak als deze zich in Slot B bevindt. Desondanks is het raadzaam je te houden aan de instructies van het betreffende spel.