Met gebruik van een RGB-snoer
Voor deze verbinding is een RGB-scartinvoeraansluiting op het televisietoestel vereist. Deze bevindt zich doorgaans aan de achterkant van het toestel (een lange, rechthoekige meerpuntsaansluiting). Als het televisietoestel een weergavefrequentie van 60 Hz heeft, kan met spellen die 60 frames per seconde gebruiken een rustiger beeld worden verkregen.
Met deze directe verbinding wordt de beste spelweergave verkregen en is het niet nodig om naar het kanaal te zoeken.
Nintendo GameCube RGB-snoer: zwarte kabel met een brede, zilveren meerpuntsaansluiting aan het ene en een Nintendo GameCube Analog-AV-Out-stekker aan het andere uiteinde.