Met gebruik van een stereo AV-kabel met scartstekker
Voor deze verbinding is een scartaansluiting op het televisietoestel vereist. Deze bevindt zich doorgaans aan de achterkant van het toestel (een lange, rechthoekige meerpuntsaansluiting).
Met deze directe verbinding wordt een betere spelweergave verkregen en is het niet nodig om naar het kanaal te zoeken. Met deze verbinding is ook stereoweergave mogelijk.
Stereo AV-kabel: zwarte, brede kabel met stekkers in drie verschillende kleuren (geel, wit, rood) aan één uiteinde en een Nintendo GameCube Analog-AV-Out-stekker aan het andere uiteinde. Scartadapter: zwarte, brede stekker met zilveren meerpuntsaansluiting.