De informatie in dit artikel kan van pas komen als de Mario Kart Live: Home CIrcuit-kart langzaam rijdt, plotseling stopt of het niet heel goed doet.
Stuurhulp is een functie in de game die het stuur automatisch draait zodat de kart de baan volgt. Druk tijdens het racen op de plusknop om het optiemenu te openen.
Wanneer de kart in gebruik is, geeft het benzinepictogram linksboven in het scherm aan hoeveel energie de batterij heeft. Als deze bijna op is, moet je de kart opladen.
Als je een speciale omgeving kiest, zoals lava of sneeuwstorm, verschijnen er bepaalde obstakels in de game die de kart kunnen tegenhouden of vertragen.
Druk tijdens het racen op de plusknop om het optiemenu te openen, druk vervolgens op de L-knop en stel de omgeving in op zon en kijk of het probleem zich blijft voordoen.
Wanneer je bepaalde voorwerpen gebruikt zoals Chain Chomp of Bullet Bill, kan de kart even niet bestuurd worden.
Zorg dat de baan is opgesteld op een vlak oppervlak waar de kart makkelijk overheen kan rijden. Speel liever niet op een dik tapijt, gladde oppervlakken of steile hellingen.