1. Druk op de SYNC-KNOP als de Nintendo Switch-Pro-controller in gebruik is om de verbinding met het systeem tijdelijk te verbreken (de spelerslampjes op de Pro-controller gaan dan uit).
2. Gebruik een schone, droge tandenborstel om het gebied rond de richtingsstick(s) voorzichtig te borstelen.
3. Zet het Nintendo Switch-systeem aan. Druk in het HOME-menu op een willekeurige knop op de Pro-controller om hem weer te verbinden met het systeem.
KALIBREER DE RICHTINGSSTICK(S).
Als de richtingsstick(s) nog steeds blijven kleven, moeilijk in te drukken zijn of moeilijk bewegen, moet de Nintendo Switch-Pro-controller gerepareerd worden.