Tijdens het downloaden van software op de Nintendo Switch wordt het downloadproces niet gestart, wordt het gepauzeerd of lijkt het te hangen.
Sommige games en software-installaties pauzeren hun downloads wanneer ze worden gespeeld. Dit wordt meestal gedaan om een maximale ervaring te kunnen bieden wanneer de online functies en diensten worden gebruikt.