De informatie in dit artikel kan van pas komen als het niet lukt om een internetverbinding met kabel te maken via een ethernet-/LAN-kabel die verbonden is met de LAN-poort op de Nintendo Switch-houder.
Alleen Nintendo Switch-houders met modelnummer HEG-007 zijn uitgerust met een ingebouwde LAN-poort. Om een internetverbinding via kabel op te zetten voor Nintendo Switch-houders met modelnummer HAC-007, heb je een USB-LAN-adapter nodig. Raadpleeg voor meer informatie de relevante stappen in Hoe maak je verbinding met het internet via een kabel?
Probeer een andere ethernet-/LAN-kabel te gebruiken.
Als het probleem zich blijft voordoen en je bevestigd hebt dat andere apparaten verbinding kunnen maken met je thuisnetwerk door middel van een kabelverbinding, moet de houder gerepareerd worden.