Hoe formatteer ik USB-opslagmedia voor gebruik met het Wii U-systeem?
Zorg ervoor dat het Wii U-systeem uit staat, en steek de USB-stekker van het apparaat vervolgens in een van de USB-aansluitingen aan de voor- of achterzijde van het Wii U-systeem. Als je een harddisk met een eigen voeding gebruikt, zorg er dan voor dat de voeding is aangesloten en de harddisk van stroom voorziet.
Je kunt je USB-opslagmedium formatteren zodra het Wii U-systeem het USB-opslagmedium herkent na het opstarten. Je kunt het opslagmedium ook formatteren door in het Wii U-menu naar de systeeminstellingen te gaan en vervolgens GEHEUGENBEHEER te kiezen.
Nadat je een USB-opslagmedium voor gebruik met je Wii U-systeem hebt geformatteerd, kan het alleen voor deze Wii U worden gebruikt en niet als USB-opslagmedium voor andere apparaten, zoals pc's of een ander Wii U-systeem.