Beeld
Met deze optie kun je de horizontale beeldpositie van het beeld op de tv aanpassen.
Je kunt de beeldverhouding van de Wii veranderen door te kiezen voor 'Breedbeeld (16:9)' of 'Standaard (4:3)'. Als je de breedbeeldinstelling van de Wii gebruikt, moet je ook de instellingen van de tv aanpassen om optimaal gebruik te maken van de breedbeeldstand van dat apparaat. Bij bepaalde tv’s kan het voorkomen dat de weergave niet verandert in breedbeeld, zelfs als de tv een breedbeeldsignaal ontvangt van het Wii-systeem.
Bepaalde software voor de Wii ondersteunt een progressief 480p-beeldsignaal, dat weergave mogelijk maakt met een hogere beeldkwaliteit dan het standaard 576i-beeldsignaal. Let op: om deze optie te kunnen kiezen, dien je het componentsnoer voor Wii te gruiken, en moet je tv een 480p-signaal kunnen weergeven.
Bij bepaalde televisies kan lang stilstaand beeld leiden tot een zogeheten ‘ingebrand beeld’. Het Wii-systeem kan helpen dit effect te voorkomen met de schermbeveiliging. Als deze geactiveerd is, maakt het systeem het beeld donker, wanneer software op de Wii gedurende vijf of meer minuten niet wordt gebruikt. Je kunt het beeld weer helder maken door op een willekeurige knop (behalve de POWER-knop) op de Wii-afstandsbediening te drukken.