Systeemsoftware bijwerken
Een nieuwe versie van de Wii-systeemsoftware zorgt ervoor dat er nieuwe onderdelen aan je Wii-systeem toegevoegd worden. Om te zorgen dat jouw Wii-systeem de meest recente versie bevat, dien je je Wii-systeem met het internet te verbinden. Ga vervolgens naar het Wii-instellingenmenu en selecteer op de derde pagina "Wii-systeemsoftware bijwerken".
Je kunt kijken welke versie systeemsoftware jouw Wii-systeem bevat door te kijken welk nummer in de rechterbovenhoek staat, op de eerste pagina van het Wii-instellingenmenu.
Let op: Tegelijkertijd met de release van Wii-systeemupdate 4.0, stelde Nintendo een bijgewerkte, SDHC-kaarten ondersteunende versie van het Wii Speak-kanaal ter beschikking. Echter, het Wii Speak-kanaal is niet langer beschikbaar als download in het Wii-winkelkanaal en kan niet overgezet worden naar de Wii U.
Belangrijk: Save-files die aangemaakt zijn door ongeoorloofde aanpassingen, kunnen schade toebrengen aan je Wii-systeem. Deze update van het Wii-menu spoort dergelijke bestanden op en verwijdert ze. Let wel dat deze verwijdermaatregelen geen effect hebben op Wii-systemen die alleen normale save-files bevatten.
Je kunt nu een USB-toetsenbord gebruiken met je Wii. De mogelijkheid bestaat echter dat sommige USB-toetsenborden niet goed functioneren. Nintendo raadt het Classic Keyboard 200 van Logitech aan.
Let erop dat het USB-toetsenbord wel wordt ondersteund door het Wii-menu, maar niet door het enquêtekanaal en het Mii-personagekanaal.