Trage downloads of foutmeldingen bij het maken van een verbinding
Als het Wi-Fi-signaal zwak is, kun je de router uitrusten met een zogeheten hi-gain-antenne die het signaal in een bepaalde richting versterkt. Hiermee kun je het signaal direct op de Wii richten. Een Wi-Fi-versterker vergroot het bereik van het Wi-Fi-signaal. Beide apparaten kunnen de signaalsterkte vergroten en zorgen ervoor dat het signaal storing eerder overleeft. De meeste verkopers van Wi-Fi-routers bieden ook deze accessoires aan. - Waardeer 802.11b-apparaten op naar 802.11g.
Hoewel 802.11b het meest gangbare Wi-Fi-netwerktype is, is een 802.11g-netwerk zo'n vijf maal sneller. De meeste 802.11g-routers kunnen ook overweg met de 802.11b-standaard, dus je kunt nog steeds gebruik maken van de 802.11b-apparaten die je bezit.