Geheugenbeheer
In 2019 sluiten we het Wii-winkelkanaal dat gebruikt wordt op de Wii en de Wii U. Dit kanaal is in gebruik sinds december 2006.
Software die je downloadt in het Wii-winkelkanaal, wordt opgeslagen in het interne geheugen van het Wii-systeem of op een SD-geheugenkaart die je in je systeem hebt geplaatst. Kies in de Wii-opties voor GEHEUGENBEHEER, om te zien hoeveel geheugen beschikbaar is. Als de software die je wilt downloaden meer geheugenblokken nodig heeft dan er beschikbaar zijn, kun je hier geheugenruimte vrijmaken.
Om geheugenblokken vrij te maken, kun je kanalen of opgeslagen bestanden verplaatsen naar een SD-geheugenkaart, of kun je kanalen of spellen die je niet meer wilt bewaren, wissen. Als je een spel of kanaal verwijdert, kun je later teruggaan naar het Wii-winkelkanaal en de software kosteloos opnieuw downloaden.
Ja, software die je aanschaft in het Wii-winkelkanaal kan direct naar een SD-geheugenkaart worden gedownload, of daarnaartoe worden gekopieerd. Van sommige Virtual Console-spellen kun je bovendien de opgeslagen spelvoortgang kopiëren naar een SD-geheugenkaart. Het spel en de spelgegevens kunnen echter alleen worden gebruikt op het Wii-systeem waarmee het spel is gedownload.
Ja, om downloads van het Wii-winkelkanaal terug te krijgen nadat je ze bent kwijtgeraakt door het interne geheugen van het Wii-systeem te wissen, ga je naar GEDOWNLOADE SOFTWARE in het Wii-winkelkanaal. Hier kun je de gewiste spellen en software kosteloos opnieuw downloaden.
Kan ik Virtual Console-software kopiëren naar, of delen met andere Wii-systemen in mijn woning?
Nee, alle Wii Points en softwaredownloads zijn geschikt voor gebruik op één Wii-systeem. Ze kunnen niet worden ingewisseld voor geld en zijn niet overdraagbaar.