Wii-bezitters die fotokanaal 1.0 bezitten kunnen fotokanaal 1.1 downloaden in de sectie met Wii-kanalen van het Wii-winkelkanaal. Wii-systemen die sinds december 2007 zijn gekocht zouden in principe al moeten beschikken over fotokanaal 1.1.