Mario Golf: Advance Tour zet de Mario Golf-traditie voort en is wederom deels een simulatie van de golfsport en deels een RPG. Creëer je eigen personage en word lid van het clubhuis om je carrière als professionele golfer te beginnen.
In de verhaalspelstand neem je het op tegen verscheidene uitdagende tegenstanders op verschillende knap ontworpen golfbanen waarbij je zowel ervaringspunten verdient als je vaardigheden verbetert. Als je in staat bent de top te bereiken, loop je de kans om tegenover Mario en zijn vrienden te staan!