Mario en zijn makkers brengen de gezelligheid naar de Game Boy Advance met een duizelingwekkende hoeveelheid aan activiteiten voor één of meerdere spelers. Mario Party Advance introduceert zogeheten Professor E. Gadd’s Gaddgets: maffe speeltjes en trucjes die je buiten het spel kunt gebruiken.
Bowser heeft het feest verknald en alle minigames verspreid over Shroom City. Verzamel ze allemaal door opdrachten voor één speler te voltooien. Eenmaal vrijgespeeld zijn ze zo vaak te spelen als je wilt. Verdien munten om Gaddgets vrij te spelen. Zo is er een Gaddget die laat zien hoe sterk je vriendschappen werkelijk zijn!