Gelukkig is het arsenaal van Zero een stuk krachtiger geworden. Het oude Form-systeem is vervangen door nieuwe chips, zodat je Mega Man kunt aanpassen aan elke situatie. Het Cyber Elf-systeem is ook verbeterd. Verder heeft Zero de beschikking over Recoil Rod, een nieuw wapen waar tegenstanders niet van terug hebben!