Mega Man Zero
In het eerste deel van zijn eigen avonturenreeks ontwaakt Zero na een eeuw slapen in een wereld die door oorlog wordt verscheurd. In Mega Man Zero sluit de cybernetische strijder zich aan bij een groep verzetsstrijders die strijd levert met een tegenstander die Zero maar al te bekend is.
Deze reeks introduceerde nieuwe gameplayelementen zoals levels met een missiestructuur, en wapens die beter worden naarmate je meer ervaring opdoet. Tevens zijn er de Cyber Elves, kleine maar machtige wezens die je voorzien van allerlei handige vaardigheden.