Wanneer Globox, Raymans beste vriend, per ongeluk een verschrikkelijke zwarte Lum doorslikt, is dat niet meteen het einde van de wereld, maar daar kan het wel toe leiden! Om een grootschalige invasie van kwaadaardige, slechtgemanierde hordes te voorkomen is er maar één mogelijkheid. Rayman moet iemand vinden die zijn lastige vriend kan behandelen.