Super Mario Advance
Deze game is samen met de Game Boy Advance uitgebracht. Super Mario Advance bevat twee klassieke Mario-games in één.
Super Mario Bros. 2 is terug in een verbeterde versie voor de GBA, boordevol nieuwe functies die niet in de originele versie zaten, evenals verbeterde graphics en geluid. Speel als Mario, Luigi, Toad of Peach en ontsnap uit het geheimzinnige land Subcon.
Anders dan gebruikelijk kan Mario zijn vijanden in dit spel niet verslaan door erbovenop te springen. Mario en zijn maatjes zullen vijanden moeten oppakken om er andere vijanden mee omver te kegelen. Ook kun je verschillende voorwerpen als projectiel gebruiken. Ieder van de vier hoofdrolspelers kent zijn of haar eigen sterke en zwakke punten. Prinses Peach kan bijvoorbeeld stukjes door de lucht zweven. Er zijn zeven werelden om te ontdekken. In iedere wereld zijn op de moeilijkst bereikbare plaatsen rode munten verstopt.
Zelfs wanneer je alle zeven werelden hebt uitgespeeld, is het spel nog niet voorbij. Je volgende uitdaging is namelijk de Yoshi Challenge. In ieder level zitten twee Yoshi-eieren verstopt, die je in een willekeurige volgorde kunt proberen te vinden.
De arcadeklassieker Mario Bros., het eerste gezamenlijke avontuur van Mario en Luigi, keert ook in verbeterde vorm terug, met razendsnelle platformactie waarbij je de levels ontdoet van wezens die in buizen huizen.