Decks bouwen en kaarten
Book of Demons is een hybride hack & slash- en kaartspel waarin jij zelf bepaalt hoe lang een missie duurt. Gebruik magische kaarten en ga in de kerkers van Old Cathedral de strijd aan met de legers der duisternis om het geterroriseerde Paperverse uit de klauwen van de enige echte Archdemon te redden!
Book of Demons is geen kaartspel, maar maakt wel gebruik van kaarten waar voorwerpen, spreuken en vaardigheden op staan. Jij moet je hand strategisch op elke situatie aanpassen. Je kunt ze upgraden met runen en veel varianten vinden met allerlei bonussen; Legendaries zijn echt episch, maar moeilijk te krijgen.
Book of Demons houdt rekening met je tijd. Deze game heeft een Flexiscope-engine waarmee je het spel kunt verdelen in sessies. Het spel leert daarnaast je game-tempo en voorspelt hoe lang de volgende sessie gaat duren.
Book of Demons is vergeleken met andere hack & slash-games eenvoudiger qua beweging en gevechten. Er is vaak te weinig tijd om alle obstakels zoals monsterschilden, vijandelijke spreuken of vergif weg te klikken, waardoor timing, kaartkeuze en de volgorde van uitvoering belangrijk zijn.
Het verhaal van Book of Demons speelt zich af in Paperverse, een wereld die volledig binnen een pop-upboek schuilgaat.
Dit is een verhaal over goed en kwaad in een wereld die gered moet worden van verdorvenheid. Klinkt dat bekend? Book of Demons is geïnspireerd op de duistere sferen van Diablo 1, en is deels eerbetoon en deels parodie op hack & slash-klassiekers.
Veel onderdelen van Book of Demons zijn gemaakt voor comfort. Zo worden interessante plekken bovenaan je scherm onthuld zodra je in de buurt komt. Je personage laat ook voetsporen na, waardoor je makkelijk de weg terug kunt vinden of routes kunt zien die je al hebt afgelegd.
Het duurt gemiddeld ongeveer tien uur om de campagne te voltooien met één klasse. Het duurt echter langer om het hoogste niveau bereiken met een personage en alle hogere Freeplay-moeilijkheidsgraden en Quests te voltooien. De Roguelike-modus is een andere uitdaging met permadeath, beperkte genezing en meer obstakels die je moet zien te overwinnen.