Cinders is een slimme, jonge vrouw die bij een strenge stiefmoeder en haar twee dochters woont, net als in een bepaald sprookje dat iedereen kent. Maar in tegenstelling tot de hoofdrolspeelster van dat verhaal, neemt Cinders het lot in eigen hand. Ook al overtreedt ze daarmee de regels...
Cinders heeft meerdere mogelijke eindes, 120 beslismomenten en ruim 300 keuzes, zodat jij bepaalt hoe de persoonlijkheid van je karakter zich ontwikkelt en hoe haar verhaal afloopt.