Pic-a-Pix zijn puzzels waarbij je logisch moet nadenken om grappige pixel-art op te leveren. Pic-a-Pix is ook bekend onder de namen Picross, Nonogram, Paint by Numbers, Griddles, Hanjie, en nog veel meer.
Pic-a-Pic Deluxe bevat nu het klassieke zwart-wit picross en ook kleurenpuzzels waarin kleurcodes een nieuwe diepgang aan de game toevoegen.
Er zijn 150 kleurenpuzzels en 150 klassiekers, allen gloednieuw en ontworpen door Conceptis Ltd. De puzzels hebben een gevarieerde moeilijkheidsgraad en grootte, beginnende van een raster van 5x5 tot wel 35x25 vakjes!
De content die eerder beschikbaar was in Pic-a-Pix Colour op de diverse Nintendo 3DS-systemen en de Wii U, kan nu gedownload worden als DLC.** Extra contentpakketten zullen regelmatig uitgebracht worden.